Haber Detayı
01 Temmuz 2021 - Perşembe 02:06 Bu haber 2337 kez okundu
 
Sıfır otomobillerde gizli tehlike! Şikayet yağıyor - Otomobil Haberleri
EKONOMİ Haberi
Sıfır otomobillerde gizli tehlike! Şikayet yağıyor - Otomobil Haberleri

Otomobil sahibi olmak isteyenler tercihi sıfır araçlar oluyor. Sıfır otomobil alıp hasarlı olduğunu fark eden mağdurlardan çok sayıda şikayet aldığını belirten Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu, ˮÇok sayıda kişiden kıyamet gibi şikayet yağıyor.ˮ dedi.ˮSIFIR ARAÇ ALIRKEN EKSPERTİZ YAPTIRINˮVatandaşların sıfır araç alırken ekspertiz yaptırmaları gerektiğini söyleyen Ağaoğlu, ˮBu durumda araç hasarlı çıktığında ekspertiz firması da sorumlu oluyor. Ekspertiz sıfır araçlar için de zorunlu hale getirilmeli.ˮ dedi.BU TARZ MAĞDURİYETLERİ YAŞAYANLAR NE YAPMALI?Konu hakkında açıklamalarda bulunan Cenk Söbe şu ifadeleri kullandı: ˮSıfır araç satın alan tüketicinin, satın aldığı araçta kusur ve hasar bulunması satın alınan aracın ayıplı olduğunu gösterir. Teslim tarihinden itibaren 6 ay içinde ortaya çıkan ayıplar teslim tarihinde var sayılır ve mal ayıplı sayılır. Bu durumda tüketicinin bir takım seçimlik hakları söz konusudur. Bunlar, ayıplı malı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme, ayıplı malı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme, Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere ayıplı malın ücretsiz onarılmasını isteme, eğer imkan varsa, ayıplı malın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini istemedir.Tüketici bu haklardan ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi hakkını üretici veya ithalatçıya karşı da kullanılabilir. Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesinin satıcı için orantısız güçlükleri beraberinde getirecek olması hâlinde tüketici, sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim haklarından birini kullanabilir. Satın alınan araçta ortaya çıkan ayıplardan dolayı tüketici eğer aracın ayıbı ile ilgili seçimlik haklarını kullanım konusunda bir muhatap bulamaz ya da firma tüketicinin taleplerini yerine getirmez ise, tüketici öncelikle dava şartı arabuluculuk kapsamında arabulucuya başvurur. Arabuluculuk sürecinde de bir anlaşma sağlanmaz ise tüketici mahkemesinde dava açarak belirttiğimiz taleplerini dava yolu ile ister.ˮ

Kaynak: (İHA) - İhlas Haber Ajansı Editör:
Etiketler: Sıfır, otomobillerde, gizli, tehlike!, Şikayet, yağıyor, -, Otomobil, Haberleri,
Yorumlar
Haber Yazılımı